هلیاهلیا، تا این لحظه: 15 سال و 6 ماه و 13 روز سن داره

هلیا پرنسس مامان و بابا

انتخاب اسم هلیا واسه پرنسس کوچولو

1390/2/18 13:44
نویسنده : maman sima
1,638 بازدید
اشتراک گذاری

امروز دیدم نی نی سایت یک مسابقه گذاشته واسه خاطره انتخاب اسم نی نی ها .

من هم گفتم بد نیست داستان انتخاب اسمت رو واست بنویسم :

شاید یکی از سخت ترین کارهای دنیا همین « انتخاب اسم» باشه اون هم واسه کسی که خودش نمی تونه اظهار نظر کنه و فردای روزگار مکنه معترض اسمی بشه که واسش دو یا سه دهه قبل انتخاب کردن !

من و همسری هم وقتی فهمیدیم داریم صاحب فرزند میشیم شور و مشورت با فک و فامیل ، آشناو غریبه و...... رو شروع کردیم .

  در چهار ماهگی بارداری ام  فهمیدیم که قراره خدا بهمون یه دختر بده ، اول از بزرگترها نظر خواستیم مامانم اسم سحر رو پیشنهاد داد و مادرشوهرم اسم انسیه.
ولی من و همسری به تحقیق و کنکاش ادامه دادیم ( کتاب ، اینترنت و ...) و درنهایت من یک لیست از اسامی موردنظر خودم و اقای پدر رو با معانی شون تهیه کردم :وانیا-نیوشا-رها-آیدا-هلیا-سارینا-هلنا-ساریناو ...

بعد با همسری نشستیم و نظر دادیم و در مورد اسم وانیا ( هدیه ارزشمند خدا ) به تفاهم رسیدیم اما ...

من و همسرم دنبال اسم تک و زیبا و امروزی واسه دخترمون بودیم ولی از اونجایی که من دلم می خواست اسم انتخابی ام ارتباطی هم با دین و مذهبم ( اسلام ) داشته باشه اومدم نی نی سایت و جستجو زدم تو یکی از کلوپ ها دیدم نوشته « هلیا : نام فرشته ای که امام رضا (ع) را بدنیا آورد )» خیلی خوشحال شدم چون دخترم قرار بود در دهه کرامت ( مابین میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)  ) بدنیا بیاد سریع با همسری تماس گرفتم و اون هم بعد کلی فکر کردن قبول کرد .

این رو هم بگم که تولد یکسالگی هلیا جون درست مصادف شد با میلاد امام رضا (ع) یعنی ( 8/8/88) که جشن تولد هم گرفتیم .

من و بابا حمید خیلی از انتخاب اسم دخترمون راضی هستیم امیدوارم دخترم هم بزرگ شد از اسمش کاملا راضی باشه .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان هلیا
18 اردیبهشت 90 13:53
سلام اسم دخمل منهم هلیا است هلیای من 2سال و 9 ماهه است مرداد دنیا اومده خوشحال شدم دیدمتون (توی مسابقه نی نی وبلاگ) چشمم به اسمتون خورد آخه من به اسم هلیا دیگه چشمم عادت کرده من لینکتون کردم چون هردومون هلیا داریم جفتشون هم هم سن و سال هم هستند
مهتاب
3 تیر 94 19:02
عالی است